بکواش فیلتر شنی استخر

بکواش فیلتر شنی استخر

شما مي توانيد مطالب زیر در رابطه با بکواش فیلتر شنی استخر را در قالب پادكست آموزشي ArianPoolCast003 بشنويد:

در عرصه ی تصفیه ی آب و فاضلاب، بکواش به پمپاژ معکوس آب از طریق فیلتر و گاهی اوقات، به استفاده متناوب از هوای فشرده در طول فرآیند اشاره دارد. در ادامه به سوالات بسیار مهمی در ارتباط با بکواش فیلتر شنی استخر پاسخ خواهیم داد.

چرا بکواش فیلتر استخر مهم است؟

نحوه ی “بکواش فیلتر شنی استخر” چگونه است؟

چگونه می توان زمان بکواش فیلتر استخر را تعیین کرد؟

با جمع شدن آلاینده ها در بستر فیلتر استخر، مقاومت در برابر جریان افزایش می یابد. این امر موجب کاهش آب خروجی از فیلتر و ورودی به استخر می شود.

اهمیت بکواش فیلتر شنی

پس از یک دوره زمانی، آلاینده ها شروع به مسدود کردن سیلیس فیلتر شنی می کنند. در نتیجه، جریان آب به طور قابل توجهی کاهش می یابد و فشار فیلتر به میزان ۸/۰ الی ۱ بار به بالاتر از حد مجاز افزایش می یابد. برای خارج کردن آلاینده ها، باید سیلیس فیلتر را بکواش کنید. در این فرآیند، آب در خلاف جهت همیشگی از بستر فیلتر عبور داده شده و باعث شستشوی سیلیس می شود. آب آلوده نیز از طریق پورت فاضلاب، تخلیه می شود.

برای دریافت کاتالوگ و لیست قیمت فیلتر شنی فایبرگلاس ایرانی، اینجا کلیک کنید.

مراحل بکواش فیلتر شنی استخر

پمپ استخر را خاموش کنید.
دسته ی شیر فیلتر را روی حالت Backwash قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که دسته در محل قفل شده است.
پمپ را روشن کنید و بکواش را به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی انجام دهید که آبی که از سایت گلاس فیلتر می گذرد، شفاف شود.
پمپ را خاموش کنید.
دسته ی شیر فیلتر را روی حالت Rinse قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که دسته در محل قفل شده است.
پمپ را روشن کنید و فرآیند شستشو را به مدت ۱ دقیقه یا تا زمانی انجام دهید که آبی که از سایت گلاس فیلتر می گذرد، شفاف شود.
پمپ را خاموش کنید.
شیر توپی اسکیمر را برای جلوگیری از وارد شدن آب استخر به فیلتر ببندید و سبد اسکیمر را تمیز کنید.
اطمینان حاصل کنید که سبد اسکیمر به طور کامل آب بندی شده است.
شیرهای توپی اسکیمر را دوباره باز کنید.
شیر فیلتر را در حالت Filter قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که دسته در محل قفل شده است.
پمپ را روشن کنید.

تمیز کردن فیلتر شنی استخر

چگونه متوجه شوید که فیلتر شنی شما مسدود شده است و نیاز به بکواش دارد؟ اول و بهترین روش، چک کردن گیج فشار فیلتر شنی استخر است که روی مخزن فیلتر قرار دارد. زمانی که فشار فیلتر، به میزان مشخصی از فشار نرمال آن فراتر برود، زمان بکواش فیلتر فرا رسیده است. فشار نرمال فیلتر، عددی است که گیج فشار در هنگام راه‌اندازی فیلتر نشان می‌دهد یا زمانی که فیلتر به درستی بکواش شده باشد. در قسمت بعدی، بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

علاوه بر این، کاهش جریان خروجی از نازل‌های دهش هم می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که فیلتر شما نیاز به بکواش دارد. اگر شفافیت آب استخر شما مثل همیشه نیست، احتمالاً به این دلیل است که آب استخر به خوبی تصفیه نمی‌شود و فیلتر نیاز به بکواش دارد. همچنین مثلاً اگر پس از یک طوفان شدید، مقدار زیادی کثیفی وارد آب استخر شما شده باشد، باید پس از جمع‌آوری زباله‌ها با توری برگ‌گیر، جارو کردن استخر و شوک زدن به آب استخر، فیلتر را هم بکواش کنید.

زمان بکواش فیلتر شنی استخر

به عنوان یک قانون کلی، فیلتر را باید تقریبا هر هفته بکواش کنید. بهترین زمان، درست بعد از خارج شدن شناگران از استخر است. با این حال، اگر استخر خیلی بیشتر از حالت نرمال مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است نیاز باشد که فیلتر را هفته ای دو بار بکواش کنید. همچنین، اگر استخر شما در معرض ورود برگ و سایر آلاینده ها باشد، ممکن است فواصل زمانی میان هر بار بکواش فیلتر، کاهش یابد.

همچنین می توانید زمان بکواش فیلتر شنی استخر را با بررسی فشارسنج سیستم فیلتراسیون تعیین کنید. فشار عملیاتی نرمال بین ۸/۰ الی ۳/۱ بار می باشد. زمانی که سیلیس کثیف و مسدود می شود، فشار بالا می رود. اگر فشار سنج، عددی بالاتر از ۳/۱ بار را نشان دهد، زمان بکواش فرا رسیده است.

چه زمانی فیلتر استخر را بکواش نکنیم

اگر استخر شما (برای مثال، به دلیل مجاورت با سایت ساخت وساز یا عدم پوشاندن استخر به مدتی طولانی) حاوی سطح بالایی از آلودگی باشد، توصیه می شود که شیر فیلتر را روی حالت Waste قرار دهید و آب کثیف را به فاضلاب تخلیه کنید.

همچنین اگر آب حاوی جلبک باشد جلبک ها به راحتی از فیلتر شنی عبور می کنند و دوباره وارد استخر می شوند.

استفاده از شیر بکواش اتوماتیک BESGO VALVE

با استفاده از شیرهای بکواش اتوماتیک Besgo Valve، دیگر نیازی به خاموش و روشن کردن پمپ جهت بکواش نبوده و عملیات فیلتراسیون، بکواش و تخلیه به صورت تمام اتوماتیک انجام می گیرد.

این شیرها به راحتی روی فیلترهای شیر از بغل، قابل نصب بوده و افت فشار بسیار پایین تری نسبت به شیرهای دستی و پروانه ای ایجاد می کنند.

جهت راه اندازی شیرهای اتوماتیک Besgo Valve به سه بار فشار به صورت هیدرولیکی (چرخه آب شهر) و یا پنوماتیکی (کمپرسور هوا) نیاز می باشد.

این شیرها در دو سایز ۵۰ و ۶۳ میلی متر موجود هستند.

اشتراک گذاری

دانشنامه استخر

برای دریافت کتابچه الکترونیکی (eBook)فرم زیر را پر کنید!