شیر اتوماتیک بکواش فیلتر شنی BESGO

شیر اتوماتیک بکواش برند BESGO سوئیس

برند سوئیسی BESGO، به صورت تخصصی در زمینه‌ی طراحی و تولید شیرهای اتوماتیک دو، سه، چهار و پنج راهه فعالیت می‌کند. محصولات این برند برای نصب در تصفیه خانه‌ی استخرهای شنا و سیستم‌های تصفیه‌ی آب مناسب هستند. شیرهای پنج راهه‌ی این برند، که به شیر بکواش هم معروف هستند، عمدتاً برای فیلترهای شنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیر اتوماتیک بکواش BESGO، برای انواع فیلترهای شنی موجود در بازار، از سایز ۵۰۰ الی ۹۰۰ میلی متر، کاربرد دارد. می‌توان این شیر را مستقیماً روی فیلتر یا روی دیوار نصب کرد.

شیر پنج راهه‌ی BESGO که عملیات فیلتر و بکواش را کنترل می‌کند، اتوماتیک است و با فشار هوا یا فشار آب به کار می‌افتد. فشار مورد نیاز برای کارکرد شیر، ۳/۵ الی ۶ بار است و منبع فشار می‌تواند جریان آب یا کمپرسور هوا باشد. این شیرهای بکواش به یک شیر برقی نیاز دارند که برنامه‌ ریزی آن توسط یک کنترل الکتریکی ساده یا تایمر، صورت می‌گیرد. با باز شدن شیر برقی، فشار (آب یا هوا) برقرار می‌شود. در نتیجه، فنر داخلی شیر اتوماتیک بکواش BESGO، جمع می‌شود و شیر را باز می‌کند. بدین ترتیب، عملیات بکواش آغاز می‌شود و تا زمانی ادامه می‌یابد که شیر برقی، باز باشد.

عملکرد شیرهای BESGO بسیار ایمن است چراکه درصورت بروز هرگونه مشکل در جریان برق، فنر شیر به سرعت آن را به حالت فیلتر برمی‌گرداند. با نصب این شیر روی فیلتر، عملیات بکواش به صورت خودکار انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست که برای هر بار بکواش کردن فیلتر، پمپ را خاموش و روشن کنیم. این شیرها، نسبت به شیر شش راهه‌ی فیلتر، افت فشاری کمتری در سیستم ایجاد می‌کنند. از این رو، استفاده از این شیرها باعث بهبود کیفیت و سرعت عملیات بکواش می‌شود. استفاده از متریال مقاوم برای تولید این شیرها (PVC، استنلس استیل ۳۱۶ و آب‌بند مقاوم در برابر ازن) از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌رود.

شیر اتوماتیک بکواش فیلتر شنی BESGO، دارای گواهینامه‌ی توف آلمان (TÜV Rheinland) است و با یک سال گارانتی میراب آرین عرضه می‌شود.

ویژگی‌های شیر اتوماتیک بکواش BESGO:

  • انجام بکواش به صورت اتوماتیک
  • جنس بدنه از UPVC و استنلس استیل
  • آب‌بند (seal) از تفلون و وایتون
  • افت فشار پایین
  • مناسب برای فیلترهای سایز ۵۰۰ الی ۹۰۰
  • کانکشن‌های ورودی و خروجی شیر به صورت چسبی
  • فشار مورد نیاز برای کارکرد شیر ۳/۵ الی ۶ بار توسط آب یا هوا
  • برق مورد نیاز ۲۳۰V/50HZ
  • بیشینه فشار کاری ۳/۵ بار

مشخصات فنی:

 مدلسایز اتصالات (mm)
شیر اتوماتیک بکواش سایز ۵۰BESGO VALVE DN4050
شیر اتوماتیک بکواش سایز ۶۵BESGO VALVE DN5063
دانشنامه استخر

برای دریافت کتابچه الکترونیکی (eBook)فرم زیر را پر کنید!