اسکیمر استخر IML

اسکیمر استخر IML اسپانیا

بیش از ۵۰ سال است که کمپانی IML اسپانیا در زمینه‌ی تولید تجهیزات استخر فعالیت کرده و محصولاتی نوآورانه و با کیفیت را به مشتریانی در سراسر جهان عرضه می‌کند. یکی از این محصولات، اسکیمر استخر IML است. اسکیمر استخر IML، محفظه‌ای از جنس پلاستیک است که در دیواره‌ی استخرهای توکار نصب شده و نقش مهمی در فیلتراسیون آب استخر دارد. در واقع، آب سطح استخر از طریق اسکیمر وارد خط مکش استخر می‌شود. داخل اسکیمر، سبدی از جنس پلاستیک قرار گرفته است که آلودگی‌های جمع شده روی سطح استخر را در خود نگه می‌دارد و مانع از ورود آنها به خط مکش پمپ می‌شود.

بدنه‌ی “اسکیمر استخر IML” از ABS است؛ پلیمری بسیار مستحکم که در برابر اشعه‌ی فرا بنفش خورشید دچار تغییر نمی‌شود و در برابر خوردگی شیمیایی توسط کلر و سایر مواد شیمیایی استخری مقاوم است. جنس بدنه‌ی اسکیمرها از آن جهت حائز اهمیت است که آنها در بتن دیواره‌ی استخر نصب می‌شوند و اگر بدنه‌ی آنها از متریال باکیفیت نباشد، به ویژه در فصل سرما، دچار ترک‌خوردگی و شکستگی شده و موجب بروز نشتی در استخر می‌شوند. علاوه بر این، از آنجا که اسکیمرها در قسمت بالایی استخر قرار می‌گیرند، باید در برابر اشعه‌ی خورشید هم مقاوم باشند.

اسکیمر‌های IML در سه مدل مختلف (E12NORM، A001 و E010) موجود هستند و در استخرها خصوصی و عمومی با کاربری‌های متفاوت بکار می‌روند.

قاب ورودی اسکیمرهای مدل A001 و E010، مجهز به صفحه‌ی شناوری است که کنترل دبی جریان ورودی به اسکیمر را امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین، زمانی‌که پمپ خاموش باشد، این صفحه از بازگشت آلودگی‌های به دام افتاده در سبد اسکیمر به آب استخر جلوگیری می‌کند. به عبارت دیگر، اگر سطح آب استخر پایین باشد، این صفحه، جریان ورودی به استخر را کاهش می‌دهد تا سطح آب به پایین تر از سطح مجاز (میانه ی قاب ورودی اسکیمر) نرسد و هوا وارد سیستم فیلتراسیون نشود.

علاوه بر این، این دو مدل، مجهز به صفحه مخصوصی برای جارو کردن استخر هستند که به آن skim vac می‌گویند. این صفحه، به صورت یک درپوش روی سبد استرینر اسکیمر استخر قرار می‌گیرد و شلنگ خرطومی به آن متصل می‌شود. فقط کافی است که سر جارو را به این شلنگ خرطومی متصل کرده و استخر را با نیروی مکش پمپ جارو کنید.

ویژگی‌های اسکیمر IML مدل E12NORM

  • مطابق با استانداردهای EN-13451-3 و EN-13451-1 (الزامات موسسه BSI برای تجهیزاتی که در استخرهای عمومی نصب می‌شوند)
  • مناسب برای نصب در استخرهای عمومی و خانگی
  • جنس بدنه از ABS سفید، مقاوم در برابر اشعه‌ی فرابنفش خورشید

ویژگی‌های اسکیمر IML مدل A001 و E010

  • جنس بدنه از ABS سفید، مقاوم در برابر اشعه‌ی فرابنفش خورشید و مواد شیمیایی استخری
  • مجهز به صفحه شناور
  • مجهز به صفحه جارو

مشخصات فنی اسکیمر استخر IML اسپانیا

مدل

ابعاد قاب ورودی (mm)عمق (mm)

سایز اتصال (inch)

ارتفاع (mm)

A001

220×1683701-1/2 و ۲۴۳۰
E010440×1935672

480

E12NORM562×1475121-1/2 و ۲

دانشنامه استخر

برای دریافت کتابچه الکترونیکی (eBook)فرم زیر را پر کنید!