علل رشد روزافزون استخر پیش‌ساخته فایبرگلاس

علل رشد روزافزون استخر پیش‌ساخته فایبرگلاس

یکی از بزرگترین تحولات چند سال اخیر صنعت استخر و جکوزی، در زمینه‌ی استخرهای پیش‌ساخته فایبرگلاس بوده است. این استخرها، سریع‌ترین رشد را در بازار استخرهای شنا داشته‌اند. تخمین زده شده است که استخرهای بتنی حدود ۶۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و سهم استخرهای فایبرگلاس از بازار جهانی استخرهای شنا، حدود ۲۲ درصد است. اما نکته‌ی قابل توجه این است که سهم استخرهای پیش‌ساخته فایبرگلاس از بازار، تنها در یک دوره ۱۰ ساله، تقریباً سه برابر شده است. به نظر می‌رسد که این روند، در ۱۰ سال آینده نیز با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

بیایید در ادامه، دلایل اصلی استقبال از این استخرهای پیش‌ساخته را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که چرا کارفرمایانی که به دنبال ساخت استخر خانگی جدید هستند، به استخر پیش‌ساخته فایبرگلاس روی آورده‌اند. 

استخرهای پیش ساخته

استقبال از استخر پیش‌ساخته فایبرگلاس، تنها به مشتریان استخرهای خانگی محدود نمی‌شود. در ۱۰ سال اخیر، بسیاری از سازندگان استخر نیز از استخرهای بتنی فاصله گرفته‌اند و به ساخت استخرهای فایبرگلاس روی آورده‌اند. به گفته‌ی کارشناسان، دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. بسیاری از سازندگان، استخرهای پیش‌ساخته توکار را به عنوان راه‌حلی مناسب برای صرفه‌جویی در نیروی کار و کاهش زمان پروژه انتخاب کرده‌اند. آنها درواقع می‌توانند به جای آن‌که ۲ تا ۴ ماه را صرف ساخت یک استخر بتنی کنند، تنها در مدت ۲ تا ۴ هفته، یک استخر فایبرگلاس را به طور کامل به انجام برسانند.

این استخر پیش‌ساخته، مزایای دیگری هم برای مجریان استخر دارد؛ مثلاً به جای اینکه به صورت دستی در محل پروژه ساخته شوند، در محیط کنترل‌شده‌ی کارخانه به تولید می‌رسند. از این رو، احتمال اینکه کار پروژه به دلیل شرایط آب و هوایی و مشکلات پیش‌بینی نشده تعطیل شود، بسیار کمتر است.

این عوامل برای سازنده جذاب است. اما در مورد مصرف‌کننده چطور؟ چه عواملی باعث شده‌اند که مصرف‌کنندگان به سمت استخرهای پیش‌ساخته جذب شوند؟

استقبال از استخر پیش ساخته فایبرگلاس

در سال‌های اخیر، خانواده‌های بیشتری به فکر ساخت استخر در ویلا یا مجتمع مسکونی خود افتاده‌اند تا در خلوت و آرامش منزل، از اثرات مثبت شنا بر سلامت جسم و روان خود بهره‌مند شوند.

با این وجود، ساخت استخرهای بتنی متداول آنقدر پرهزینه و زمان‌بر است که در همان ابتدای راه، خانواده‌ها را از تصمیم خود منصرف می‌کند. نگهداری از این نوع استخر نیز کار زیادی می‌برد. روکش داخلی استخرهای بتنی به توجه ویژه‌ای نیاز دارد و لازم است که حداقل هفته‌ای یکبار برس‌کشی شود تا جلبک‌های استخری در منافذ آن رشد نکنند. علاوه بر این، استخرهای بتنی باید هر ۳ تا ۵ سال یکبار اسید شویی شوند. سطح داخلی استخر نیز باید هر ۱۰ تا ۱۵ سال یکبار بطور کامل بازسازی شود.

اما درمورد استخرهای فایبرگلاس، هیچ یک از این نگرانی‌ها وجود ندارد. این استخرها، در کارخانه و از روی قالب ساخته می‌شوند و نصب و راه‌اندازی آنها نیز کمتر از یک هفته زمان می‌برد. نگهداری از استخرهای فایبرگلاس، حتی از استخرهای پیش ساخته بتنی هم آسان‌تر است. علاوه بر این، با پیشرفت‌های صورت گرفته، استخرهای پیش‌ساخته فایبرگلاس از نظر دوام و ماندگاری نیز به رقیبی جدی برای استخرهای بتنی تبدیل شده‌اند.

پیشرفت‌های استخر پیش ساخته

افزایش محبوبیت این استخرهای پیش‌ساخته‌ی توکار، دلایل متعددی دارد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:

تنوع در مدل‌های استخر پیش ساخته

یکی از دلایلی که مانع از پیشرفت استخرهای فایبرگلاس می‌شد، یکنواختی آنها از نظر طرح و رنگ بود. در گذشته، این استخرهای پیش‌ساخته در مدل‌های محدودی عرضه می‌شدند و امکانات ویژه‌ای نداشته‌اند. این در حالی است که در سال‌های اخیر، استخرهای فایبرگلاس، در این زمینه نیز پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. سازندگان به طراحی و تولید قالب استخرهای فایبرگلاس در ده‌ها سبک‌ و طرح مختلف پرداخته‌اند و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای مثل جکوزی، Tanning Ledge و ورودی ساحل را معرفی کرده‌اند. این امر به نوبه خود مشتریانی را که در جستجوی تنوع بیشتر در استخرهای شنا بوده‌اند، به خود جذب کرده است.

ژلکوت استخر پیش ساخته

در گذشته، ژلکوت استخرهای فایبرگلاس فقط در رنگ‌های سفید و آبی کم‌رنگ موجود بود. اما امروزه، ژلکوت این استخرهای پیش‌ساخته در رنگ‌های متنوع (سفید، مشکی و طیف رنگ‌های آبی، خاکستری و سبز) و به صورت ساده و اکلیل‌دار عرضه می‌شود و امکان اضافه کردن کاشی به این استخرها هم وجود دارد. این نوآوری، بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

گارانتی استخر پیش ساخته

کیفیت مواد خام و فرآیند تولید استخرهای فایبرگلاس، در ۲۰ سال گذشته بهبود یافته است. این امر، اطمینان و آرامش خاطر را هم برای سازندگان و هم مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده و در عین حال، باعث شده که این استخرها با گارانتی‌های طولانی‌مدت‌تر و بهتری ارائه شوند. بدیهی است که همه استخرهای فایبرگلاس از نظر کیفیت و مواد اولیه یکسان نیستند، اما در کل، کیفیت محصول بهبود یافته است.

برای مطالعه نکاتی که باید قبل از خرید استخر خانگی بدانید، اینجا کلیک کنید.

نصب استخر پیش ساخته

ماهیت یک استخر فایبرگلاس – که در محیط کنترل شده‌ی کارخانه تولید می‌شود – باعث شده است که امکان کنترل کیفیت دقیق‌تر و تولید محصولی یکنواخت‌تر وجود داشته باشد و احتمال خطای انسانی هم در پروژه‌ی ساخت استخر کاهش پیدا کند. این امر همچنین به این معنی است که کار کمتری در محل ساخت استخر انجام می‌شود. در نتیجه، سازندگان می‌توانند در مقایسه با استخرهای بتنی، استخرهای بیشتری را در زمانی کوتاه‌تر به کارفرمایان تحویل دهند.

رفع مشکلات استخر پیش‌ساخته

سازندگان استخرهای فایبرگلاس موفق شده‌اند راه‌حل‌هایی قطعی و موثر را برای بسیاری از مشکلات رایج استخرهای فایبرگلاس بیابند. مثلاً امروزه برای جلوگیری از ایجاد تاول‌های اسمزی در ژلکوت، از لایه‌ای شامل رزین وینیل استر استفاده می‌شود. علاوه بر این، فرآیند نصب این استخرها و متریال مورد استفاده برای نصب نیز بهبود یافته‌اند تا از مشکلاتی نظیر نشست کاسه‌ی استخر جلوگیری شود. اتصالات لاینری مخصوص استخرهای فایبرگلاس نیز با هدف اطمینان از آب‌بندی کامل استخر، طراحی و تولید شده‌اند.

ویژگی‌های استخرهای فایبرگلاس

بیایید در ادامه به ویژگی‌های بپردازیم که استخرهای پیش‌ساخته فایبرگلاس را به بهترین گزینه برای ساخت استخر خانگی و ویلایی تبدیل کرده است.

زیبایی خیره کننده‌ی استخر

طراحی شیک و مدرن استخرهای فایبرگلاس، یکی از دلایل محبوبیت آنها به شمار می‌رود. درست است که این استخرها از روی قالب تولید می‌شوند و کارفرما می‌بایست استخر مورد نظر خود را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کند. با این حال، تنوع مدل‌های عرضه شده توسط سازندگان، فراتر از حد انتظار است و کارفرمایان اغلب می‌توانند استخری را بیابند که مکملی زیبا و جذاب برای منزل یا ویلایشان باشد. حتی برخی از سازندگان می‌توانند قالب مورد نظر کارفرما را طراحی و استخر پیش‌ساخته را به صورت سفارشی تولید کنند. البته، قیمت استخر فایبرگلاسی که از روی قالب‌های موجود تولید شوند، پایین‌تر خواهد بود.

نیاز کم به تعمیر و نگهداری استخر

یکی از مهمترین مزایای استخرهای فایبرگلاس، نیاز پایین آنها به نگهداری است. سطح صاف و غیر متخلخل ژلکوت استخرهای پیش‌ساخته فایبرگلاس، آنها را در برابر رشد جلبک مقاوم می‌کند؛ در نتیجه، نگهداری از این استخرهای فایبرگلاس نسبت به استخرهای بتنی، زمان و هزینه کمتری می‌برد. بر خلاف استخرهای بتنی که نیاز به بازسازی و نگهداری مکرر دارند، استخرهای فایبرگلاس فوق العاده بادوام و ماندگار هستند. خرید استخر پیش ساخته‌ی فایبرگلاس یعنی زمان بیشتر برای لذت بردن از استخر و نگرانی کمتر در مورد نگهداری از آن.

نصب سریع استخر

استخرهای فایبرگلاس، خارج از محل پروژه تولید می‌شوند و سپس برای نصب، به محل مورد نظر شما انتقال پیدا می‌کنند. این امر باعث می‌شود که در مقایسه با استخرهای بتنی، زمان نصب به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در نتیجه، شما می‌توانید خیلی زودتر در استخر جدید خود شنا کنید. این ویژگی، استخرهای فایبرگلاس را به گزینه‌ای جذاب برای کارفرمایانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند حیاط منزل خود را بدون انتظار طولانی مدتی که از معایب سایر انواع استخر به شما می‌رود، زیباتر کنند.

راحتی و ایمنی سطح داخلی استخر

ژل‌کوت استخرهای فایبرگلاس، سطحی صاف و ایمن را برای شناگران فراهم می‌کند؛ برخلاف سطح داخلی استخرهای بتنی که می‌تواند زبر و ساینده باشند و به پوست و لباس شنای شما، آسیب وارد کند. روکش صاف و در عین حال ضد لغزش این استخرهای آماده، نه تنها به جذابیت بصری استخر می‌افزاید، بلکه آن را به گزینه ای ایمن‌تر و راحت‌تر برای خانواده‌ها و افراد در هر سنی تبدیل می‌کند.

بهره‌وری انرژی استخر

بهره‌وری انرژی استخرهای فایبرگلاس نیز یکی از دلایل محبوبیت این استخرها به شمار می‌رود. سطح صاف آنها، اصطکاک را کاهش می‌دهد. در نتیجه، پمپ استخر برای برقراری سیرکولاسیون آب، نیروی کمتری صرف می‌کند که در نهایت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ی انرژی می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از استخرهای فایبرگلاس دارای ویژگی‌های مانند چراغ استخری LED و سیستم هوشمند هستند که منجر به سازگاری آنها با محیط‌زیست می‌شود.

استحکام و دوام استخر

استخرهای فایبرگلاس برای انواع شرایط آب و هوایی توصیه می‌شوند چراکه مستعد مشکلاتی مانند ترک‌خوردگی و نشتی نیستند؛ مواردی که از مشکلات رایج استخرهای بتنی به شمار می‌روند. بدنه‌ی استخرهای فایبرگلاس، از استحکام و ضربه‌پذیری فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این استخرها با حرکات زمین سازگار می‌شود و در طول زمان، در معرض خطر آسیب ساختاری کمتری قرار دارند. طول عمر و دوام استخرهای فایبرگلاس، باعث شده است که این استخرها به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری هوشمندانه، مورد توجه قرار گیرند.

برند ایرانی سوییم پلاس

برند SWIM PLUS، در زمینه‌ی استخر پیش‌ساخته از جنس فایبرگلاس فعالیت می‌کند. این برند، با توجه به تغییر نیاز بازار به سمت نصب و راه‌اندازی سریع استخر و جکوزی، وارد این عرصه شده و به طراحی و تولید محصولاتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی می‌پردازد. در طراحی استخرهای فایبرگلاس SWIM PLUS، ضمن الگوبرداری از برترین برندهای اروپایی و آمریکایی، از دانش به روز مهندسان ایرانی و تجربه‌ی فعالان صنعت استخر و جکوزی بهره‌برداری شده است.

خدمات سوییم پلاس

  • تولید استخرها و جکوزی‌های پیش‌ساخته‌ی فایبرگلاس در ابعاد و مدل‌های متنوع
  • اعزام تیم حرفه‌ای و مجهز برای نصب استخر و جکوزی و تجهیزات آن
  • تامین تجهیزات استخرهای شنا و جکوزی‌ها در قالب پکیج‌های تصفیه‌ی MEGA POOL BOX

استخر پیش‌ساخته‌ی سوییم پلاس

استخرها فایبرگلاس SWIM PLUS در ابعاد و طرح‌های متنوع تولید می‌شوند. جکوزی‌های پیش‌ساخته‌ی این برند نیز در دو طرح دایره‌ای و شش‌ضلعی عرضه می‌شوند و برای ۵ تا ۶ نفر مناسب هستند. استخرها و جکوزی‌های این برند به همراه متعلقات پیشرفته‌ی لاینری (از جمله اسکیمر، کفشور، نازل دهش و نازل استخر بی‌انتها) و چراغ استخر با قاب پلی‌کربنات مقاوم در برابر خوردگی ارائه می‌شوند. اتصالات لاینری در کف و دیواره‌های استخر، ضمن اطمینان از آب‌بندی صددرصدی، امکان تعویض آسان را برای کارفرما فراهم می‌کنند. امکان اضافه کردن امکاناتی نظیر جای چتر و لیوان در لبه‌های استخر، بار استخری، سرسره و …به صورت سفارشی وجود دارد.

ویژگی‌های استخر پیش‌ساخته‌ی سوییم پلاس

این ویژگی ها عبارتند از: 

  • راه اندازی و نصب سریع در کمتر از یک هفته
  • ساختار ۱۱ لایه متشکل از الیاف شیشه‌ای، رزین و ژلکوت
  • مقاومت شیمیایی و ضربه‌پذیری فوق‌العاده
  • طراحی زیبا در شش رنگ
  • لایه‌ی داخلی ضد جلبک، ضد باکتری، ضد UV و مقاوم در برابر خوردگی
  • مجهز به پله برای ورود به استخر، محل نشیمن و لبه‌ی استراحت شناگر
  • ۳۰ سال گارانتی بدنه و ۱۰ سال گارانتی ژل‌کوت

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات استخرها و جکوزی‌های پیش ساخته سوییم پلاس در میراب آرین اینجا کلیک کنید و برای دریافت مشاوره، با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری

دانشنامه استخر

برای دریافت کتابچه الکترونیکی (eBook)فرم زیر را پر کنید!